Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Fakulta pedagogická propojuje školy v západních Čechách se svými studenty a absolventy

Pomoci absolventům při hledání pracovního místa a školám se zajištěním aprobovaných a kvalifikovaných pedagogů – to je cílem facebookové skupiny Volná místa na školách v Plzeňském a Karlovarském kraji, kterou založila Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni. Užším propojením se školami chce přispět ke kvalitě školství v regionu. Tématu zvyšování kvality práce pedagogů v obou krajích se věnují vyučující plzeňské Fakulty pedagogické i ve své čerstvé monografii.

„Skupina funguje jako jakási burza pracovních míst ve školství Plzeňského a Karlovarského kraje. Naším cílem bylo sjednotit komunikační kanál pro instituce a uchazeče ze spádových oblastí naší univerzity,“ říká proděkanka Fakulty pedagogické pro vnější vztahy a celoživotní vzdělávání Michaela Voltrová, podle které podobná platforma v západočeském regionu chyběla. Absolventi na ni mohou vkládat poptávky po volných pracovních místech a školy a další organizace zaměřené na vzdělávání a volný čas je naopak mohou oslovovat se svými nabídkami.

Skupina vznikla ve čtvrtek 21. května a za svoji krátkou existenci získala přes 1 000 členů. „Školy nás často kontaktují ve snaze získat mezi našimi absolventy či ještě studenty posily učitelského sboru. Domníváme se, že facebooková skupina bude místem, kde se s nimi spojí velmi snadno a rychle,“ dodává Michaela Voltrová s tím, že z absolventů fakulty, kterých je každoročně kolem čtyř set, jich podle pravidelného dotazníkového začne ve školství pracovat 70 procent.

Lhota hledá nájemce klubovny a nové sportovní haly

O nové možnosti vzájemného propojení bude Fakulta pedagogická základní a střední školy elektronicky informovat. Věří, že jim platforma pomůže řešit problémy s nedostatkem učitelů s odpovídající aprobací a kvalifikací. Tématu kvality školství se přitom Fakulta pedagogická věnuje dlouhodobě. Identifikace oborů ohrožených v Plzeňském kraji nedostatkem aprobovaných učitelů je mimo jiné obsahem čerstvé monografie pětičlenného týmu autorů Fakulty pedagogické Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji. Podle ní vyučuje přibližně 10 procent učitelů v Plzeňském kraji předměty, pro které nemají aprobaci. V Karlovarském kraji probíhá pod vedením pedagogů bez odpovídající aprobace téměř polovina výuky na druhém stupni základních škol.

S cílem více se propojit se základními a středními školami připravuje Fakulta pedagogická také koncept takzvaných fakultních škol. Díky němu budou moci studenti vypomáhat například ve školách, které se budou třeba v důsledku nemocnosti potýkat s kritickou personální nouzí. Širší praxi studenti získají třeba i vedením kroužků, škol v přírodě nebo lyžařských kurzů. Praxe studentů na školách budou moct být průběžné a budou využívat nové formy, jako je třeba tandemová výuka. Didaktici budou více spolupracovat s učiteli z praxe a podporovat je. Intenzivnějším propojením studentů a akademiků s praxí by tak měl i model fakultních škol přispět ke kvalitě regionálního školství.


 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz


Tipy z kalendáře akcí:

Souhlas se soubory cookie pomocí Real Cookie Banneru