Foto: MMP

Nový most v Plzni se sune na místo. Pojedou po něm tramvaje na Borská pole

Nový 350 tun vážící most, který se stane součástí budované tramvajové trati na Borská pole, začali v úterý 2. července posouvat na své místo odborníci v Plzni. Most překlene silnici I/27, hlavní výpadovku z krajské metropole na Klatovy. Jeho délka je 38 metrů, výška necelých osm metrů. Rychlost posunu těžkého kovového obloukového kolosu byla zhruba 36 centimetrů za deset minut. Uprostřed mostu budou jezdit tramvaje, po stranách vzniknou stezka pro cyklisty a chodník.  

„Momentálně dochází k výsuvu mostu po kolejích. Počítač monitoruje, aby při výsuvu nedošlo k nějakému výklonu nebo jiné anomálii, která by zastavila posun. V sobotu a v neděli 6. a 7. července bude most položen na ložiska,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář. Zprovoznění nové tramvajové trati je plánováno na 15. prosince letošního roku.

Od července bude zrušena konečná na Borech. Linka čtyřky se rozdělí na dva úseky

Podle stavbyvedoucího Petra Brona je výsuv dělán tahem. „Před konstrukci jsou dávány hydraulické agregáty, které v taktu 36 centimetrů posouvají celý most. Posunout most o 36 centimetrů trvá do deseti minut,“ přiblížil Petr Bron. Kovová konstrukce byla smontována na montážní základně v Brně, do Plzně jej firma dopravila po jednotlivých dílech, které byly na stavbě svařeny a osazeny na místo.

tramvajový most
Posunout most o 36 centimetrů trvá do deseti minut. Foto: MMP

Střed mostu je uzpůsoben tramvajím, bude na něm otevřené kolejové lože. Po jedné i druhé straně je místo na cyklostezku a chodník pro chodce. Kvůli osazování mostu musela být omezena doprava, zejména svedením do jednoho pruhu. Omezení budou i o nadcházejícím víkendu 6. a 7. července.

Podívejte se na místa budoucí tramvajové trati vedoucí na Borská pole

Novou 1,3 kilometru dlouhou trať město nechává budovat od křižovatky Klatovská – Kaplířova – U Borského parku po ulici U Letiště, a to právě včetně přemostění silnice I/27. Součástí projektu je také vybudování nového terminálu městské hromadné dopravy v Dobřanské ulici i další práce. Stavbu realizuje dodavatelské konsorcium slovenských společností TSS GRADE a. s. a Doprastav a. s. a české společností Doprastav CZ, spol. s r. o., které zvítězilo ve dvoukolové soutěži, a to za částku 479,8 milionu korun bez DPH. Městu se na akci podařilo získat dotace z Operačního programu Doprava ITI a z Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace pokryje 60 procent nákladů.


 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz


Tipy z kalendáře akcí:

Souhlas se soubory cookie pomocí Real Cookie Banneru