reklamní prostor
Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Kontaktní centrum v Plzni za měsíc přijalo přes 1800 hovorů, našlo i seniory, kteří potřebují nutnou pomoc

Na 1800 telefonátů odbavilo za měsíc svého fungování Kontaktní centrum pro osoby v nouzi, které spustila Plzeň pro své občany v úterý 17. března 2020. Jen za první týden to bylo na pět stovek hovorů. Více než 200 dobrovolníků pomohlo volajícím za tu dobu vyřídit přes 1300 nákupů, vyzvedlo jim léky, vyvenčilo psa a další. Díky kontaktnímu centru se také podařilo dostat k osamělým seniorům, kteří potřebují neodkladnou pomoc.

reklamní prostor
reklamní prostor

Linka kontaktního centra 378 032 222 bude fungovat i nadále, vzhledem k menšímu počtu volajících v posledních dnech upravuje svůj provoz na čas od 9 do 15 hodin, místo původního času od 8 do 18 hodin. Senioři nejčastěji volají právě v dopoledních hodinách. Kontaktní centrum funguje díky spolupráci s Mezigeneračním centrem TOTEM.

„Kromě bezprostřední pomoci v době pandemie koronaviru je pro nás stěžejním přínosem to, že se podařilo najít v našem městě seniory, kteří nebyli zachyceni v žádných službách a systému podpory, přestože prožívají situace, se kterými si sami nevědí rady a hlavně nevědí, kam se obrátit o pomoc. Současná masivní informační kampaň o Kontaktním centru jim pomohla najít podporu a požádat o pomoc a zejména nebýt na problémy sám. Podporuji, aby nadále tato spolupráce mezi městem a centrem TOTEM pokračovala i po skončení pandemie koronaviru,“ vysvětlil radní pro oblast ekonomickou, bytovou a nakládání s majetkem David Šlouf, který měl vznik centra na starost.

Nouzový stav jsme v Česku zažili několikrát. Nikdy nebyl tak dlouhý jako při současné pandemii

„Protože se nám od počátku nouzového stavu podařilo vybudovat propracovaný systém pomoci těmto osamělým seniorům díky více než dvěma stovkám našich dobrovolníku, chtělo by naše centrum TOTEM pokračovat do budoucna v této nové formě pomoci i v době, kdy nebude hrozit nákaza onemocněním covid-19. Chtěli bychom našim osamělým seniorům v Plzni nabídnout pomoc a především psychologickou podporu, aby jim jejich osamělost neohrožovala kvalitu života,“ přiblížila plány do budoucna ředitelka centra Vlasta Faiferlíková.

reklamní prostor

Díky Kontaktnímu centru našla například pomoc 67 letá seniorka: Pro seniorku se stala dobrovolnická pomoc TOTEMu nezbytnou součástí každodenního života. V důsledku autonehody prodělala operaci páteře a léčí se se zlomeninami obou dolních končetin. V době, kdy byl vyhlášen nouzový stav, se ke špatnému zdravotnímu stavu přidaly další komplikace, a tak kromě intenzivní psychické podpory, kterou poskytují zaměstnanci TOTEMu i jejich dobrovolník po telefonu, zajišťují pravidelně nákupy, venčení pejska, zajištění léků a několikrát TOTEM pomáhal při dopravě na akutní vyšetření z důvodu velkých bolestí, které seniorka pociťovala při další zlomenině tří žeber.

Mezigenerační centrum TOTEM, z. s. zajistilo od počátku opatření proti šíření pandemie koronaviru celkem 221 dobrovolníků, kteří zajistili více než 1300 nákupů, vyzvednutí léků, venčení domácích mazlíčků a zajištění dalších základních věcí, které byly potřeba. Centrum také ušilo díky 120 dobrovolným švadlenkám 11 171 roušek. „Ty jsme distribuovali všude tam, kde bylo potřeba. Jako první jsme vybavili dobrovolníky, které jsme vysílali do terénu pomáhat seniorům. Dobrovolníci pak rozvezli roušky do 879 domácností, zejména osamělým seniorům. Vybavili jsme různé organizace a rozdávali jsme roušky i před obchodními domy seniorům bez řádné ochrany v době, kdy byly vyhrazené prodejní časy pro seniory. Celkem jsme takto předali téměř 10 000 tisíc roušek. I nadále je možné obrátit se na TOTEM, pokud občané potřebují roušku a nemají jinou možnost, jak si ji obstarat,“ doplnila ředitelka Vlasta Faiferlíková.


 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Tipy z kalendáře akcí: