reklamní prostor
Ilustrační foto. Zdroj: Pixabay

Město podporuje technické vzdělávání, unikátní projektový den boduje u žáků i učitelů

Podpora technického vzdělávání a rozvoj podnikavosti u žáků základních škol, to jsou hlavní cíle projektového dne Naše firmy, za jehož realizací stojí město Plzeň ve spolupráci se společností nvias. Unikátní program má za sebou první rok fungování a sklízí kladné ohlasy od kantorů i školáků. Dosud se jej zúčastnilo přes 1500 žáků a poptávka po projektu, při němž si školáci osvojí pravidla trhu, marketingu, fungování firmy nebo vyzkouší výrobu a vývoj robota včetně programování, neustále roste. Aktivity na podporu technického vzdělávání jsou součástí konceptu Smart City Plzeň, v rámci něhož vznikají chytrá řešení mimo jiné pro vyšší úroveň vzdělávání v západočeské metropoli.

reklamní prostor
reklamní prostor

„Město technické vzdělávání podporuje dlouhodobě a tento projekt je důkazem, že spojení teorie a praxe ve výuce funguje a žáky motivuje k lepším výsledkům. Z ohlasů pedagogů je patrné, že se zapojují i ti, kteří k technice vztah doposud neměli. Najednou zjišťují, že jsou schopni sestavit nebo naprogramovat robota a navíc se při tom baví. Taková zkušenost jim rozšíří obzory a samozřejmě může mít i vliv na výběr dalšího studia,“ řekl primátor města Plzně Martin Baxa.

Projektový den, který žáky směruje ke studiu v oblastech s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou věda, výzkum nebo marketing, probíhá standardně čtyři hodiny a je určen pro skupinu o 25 až 30 dětech. „Žáci jsou rozděleni do pěti skupin, každý má určitou roli v týmu, od vývojáře, programátora až po tiskové oddělení, přičemž spolu musí všichni úzce spolupracovat. Během jednoho dopoledne si vyzkouší různé procesy pro návrh produktů – Design thinking, Value proposition nebo Lean business model,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně, jež se na vývoji hry podílela.

Velkou výhodou programu je i fakt, že neklade výraznější požadavky na časovou dotaci, nárokuje si pouze dopolední část výuky, přičemž žáci nemusí opustit školu. Za první rok fungování prošel projektový den nejrůznějšími změnami. Ve vylepšování produktu navíc tvůrci chtějí pokračovat. Kromě herních dnů realizovaných přímo ve školách zorganizovali také týdenní letní kemp Naše firmy, jehož se zúčastnilo několik desítek mladých lidí. 

reklamní prostor

„Neustále se snažíme vnímat potřeby žáků a zapracovávat je do metodiky. Velký skok je vidět například na aplikaci, s níž žáci v průběhu hry pracují na tabletech. Aplikaci vytvořil student Západočeské univerzity v Plzni a momentálně ji chceme přizpůsobit tak, aby mohla fungovat při více hrách současně, což zatím není možné. Jsme moc rádi, že díky tomuto projektu žáci rozvíjí svoji kreativitu, spolupráci a zjišťují, že technika není tak záludná, jak si někteří z nich mysleli,“ doplnila Lucie Kantorová, radní města Plzně pro oblast školství.

„Jsem rád, že se tento nevšední projekt dostal i za hranice našeho města. Program se odehrál například v Ústeckém kraji a nově probíhají jednání s odborníky ze slovenské Žiliny. Nejen velké projekty, ale právě i tyto menší nás mohou prezentovat jako skutečně chytrou metropoli,“ uvedl Vlastimil Gola, radní pro oblast podpory podnikání a Smart Cities. 

Více informací naleznou zájemci na webových stránkách www.nasefirmy.eu.


 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Tipy z kalendáře akcí: