Plzeňské dopravě se uleví, otevřou se opravené dopravní úseky, posílí městská hromadná doprava
Od 1. září otevře město Plzeň opravenou Tylovu ulici a také most v Těšínské ulici přes Úslavu, ve stejný den skončí výluka ve Skvrňanské ulici, poprvé vyjede linka č. 39, jež začne nově obsluhovat oblast Výsluní. Novinkou je také linka č. 74, ta bude jezdit v trase Hradiště – Slovany. Již tradičně se 1. září obnoví plný provoz na všech tramvajových, autobusových a trolejbusových linkách. V Plzni bude také od 1. září povinné nosit ochranu dýchacích cest ve vozech městské hromadné dopravy.
Otevřené opravované úseky od 1. září
Tylova ulice
„Správa veřejného statku města Plzně opravila během letních prázdnin Tylovu ulici v úseku Koperníkova – Skrétova včetně opravy zastávky městské hromadné dopravy a výměny semaforů. Ulice byla kompletně uzavřena pro osobní i městskou hromadnou dopravu. Celková délka rekonstruovaného úseku je 126 metrů. Na vozovce v Tylově ulici se nacházelo velké množství poruch, jednalo se o vysprávky, výtluky, projeté koleje, poklesy, deformace a trhliny, proto byla kompletní rekonstrukce již nezbytná,“ vysvětlil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Od 1. září se tedy navrátí trolejbusy a autobusy linek 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 35 a N7 do svých pravidelných tras.
Most v Těšínské ulici přes Úslavu
„V době letních prázdnin jsme museli také opravit most PM-018 přes řeku Úslavu v Těšínské ulici na Doubravce. Oprava mostu si vyžádala úplnou uzavírku pro osobní automobily, pro městskou hromadnou dopravu byl zachován vždy jeden jízdní pruh. Oprava byla nezbytná z důvodu špatného stavu vozovky a vyměnit jsme také museli mostní závěry. Celkové náklady na opravu činily 2 miliony korun. Most se uzavřel 7. července, otevře se v úterý 1. září,“ řekla Andrea Fojtíková, technická náměstkyně Správy veřejného statku města Plzně, jež zajišťovala opravu mostu.
Tramvajová trať ve Skvrňanské a Solní ulici
Město na začátku prázdnin začalo s opravou tramvajové trati v Solní a na začátku srpna také s úsekem ve Skvrňanské ulici. Rekonstrukce na obou místech byla nutná z důvodu velmi špatného stavu tramvajové tratě. Opravy si vyžádaly výluku tramvají na lince číslo 1 i 2. Termín úplné výluky tramvajového provozu kvůli opravě Solní začal 1. července, naplánován je do 15. září 2020. Oprava tramvajové trati v Solní ulici začala v pátek 19. června, skončí nejdéle v polovině září, poté budou do poloviny října pokračovat dokončovací práce na chodnících. Tramvajovou trať ve Skrvňanské začala Správa veřejného statku města Plzně opravovat 14. července, opravy skončí k 31. srpnu. „Minulý rok 25. července došlo vlivem velmi vysokých teplot k bočnímu vyosení kolejnic ve Skvrňanské ulici, což vedlo k okamžitému omezení rychlosti tramvají na 10 km/hod. Po snížení vysokých teplot jsme zjistili, že došlo k trvalé deformaci kolejí. Provedli jsme okamžitou opravu. Nyní jsme zrekonstruovali přibližně 300 metrů dlouhý úsek mezi CAN a Tylova. Rekonstrukci jsme chtěli časově sladit s opravou Solní. Výluka tramvají v Solní ulici nadále pokračuje, a to do poloviny září. Cestujícím děkujeme za trpělivost,“ dodal náměstek Michal Vozobule.
Na Skvrňanské ulici bude od 1. září obnoven provoz výlukové tramvajové linky 1/2 v trase Bolevec – sady Pětatřicátníků – Skvrňany. Autobusová náhradní doprava linky 2A bude opět v provozu v trase Sady Pětatřicátníků – Anglické nábřeží.
Změny v městské hromadné dopravě
Od 1. září pojedou tramvajové linky podle jízdních řádů pro plný provoz. Do plného provozu se vrací také všechny autobusové linky a trolejbusové linky 10, 12, 13, 15, 16 a 17. Nově budou zavedeny linky 39 a 74.
Zavedení nové linky č. 39 – Výsluní
Rada města Plzně schválila v červnu 2020 podmínky pro zřízení nové autobusové linky č. 39 Bory – Výsluní – Bory, kterou budou obsluhovat Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP). Město tak chce zlepšit dostupnost lokality, kde stále narůstá počet trvale žijících obyvatel. Linka č. 39 bude obsluhovat Výsluní v přepravních špičkách v pracovních dnech. „Jsme velmi rádi, že se podařilo zajistit novou autobusovou linku na Výsluní, kde pro většinu území není zajištěna obsluha veřejnou dopravou, navzdory významnému nárůstu počtu trvale žijících obyvatel. Zavedení této linky bylo omezeno zejména šířkovými parametry komunikací, kde standardní autobusy PMDP neprojedou, což potvrdila i zkouška v roce 2019. Plzeňské městské dopravní podniky musely v souvislosti s linkou na Výsluní zajistit nákup menších vozidel s užší skříní a menší délkou,“ uvedl náměstek Michal Vozobule.
Linka 74 v trase Hradiště – Slovany
Z důvodu stavebních prací v Hradišti není možné od začátku školního roku obsluhovat oblast Hradiště standardními autobusy, proto do Hradiště budou zajíždět tři školní spoje, které budou v provozu v ranní špičce ve školních dnech. Doprava bude zajištěna minibusy a jízdné bude zdarma.
Posílení linky č. 38 do Červeného Hrádku
Po dohodě města Plzně a čtvrtého městského obvodu posílí od 1. září linka č. 38 do Červeného Hrádku. Linka bude posílena v nejvytíženějších hodinách. Jedná se o osm spojů, čtyři dopoledne, čtyři odpoledne. „Vzhledem k aktuálním kapacitám Plzeňských městských dopravních podniků se jedná o současné maximum, ale věřím, že osm spojů navíc výrazně pomůže obslužnosti Červeného Hrádku,“ uzavřel náměstek Michal Vozobule.