FN Plzeň znovu uspěla v hodnocení spokojenosti pacientů
V květnu proběhlo v českých nemocnicích Národní hodnocení spokojenosti hospitalizovaných pacientů pořádané ministerstvem zdravotnictví. Ve Fakultní nemocnici Plzeň se zapojilo 48 lůžkových stanic a dotazník vyplnilo 2 155 pacientů. Výsledky potvrdily vysokou úroveň péče – průměrná spokojenost opět vzrostla.
Pacienti ve FN Plzeň odpovídali na 35 otázek z osmi oblastí, například přijetí na lůžko, komunikaci, tělesné pohodlí nebo citovou podporu. „Celková průměrná spokojenost pacientů se zdravotními službami ve Fakultní nemocnici Plzeň se letos zvedla na 95,92 %. V minulém roce byla spokojenost 95,58 % a v roce 2023 bylo dosaženo čísla 94,80 %, z čehož je patrné, že jsme si nejen udrželi vysokou úroveň, ale stále se zlepšujeme,“ uvedl ředitel FN Plzeň doc. MUDr. Václav Šimánek, Ph.D.
Nemocnice se umístila na 10. místě z 37 hodnocených zařízení. Všechny stanice překročily hranici 91 %, přičemž nejlepší dosáhly až 99 %. Nejlépe byly hodnoceny oblasti „Respekt, ohled, úcta“ (97,90 %) a „Citová opora a zmírnění strachu a úzkosti“ (97,67 %).

Pacienti nejvíce oceňovali vlídnost, ochotu a profesionální přístup zdravotnického personálu. Velmi kladné reakce přinesly otázky „Byl jste informován o termínu kontroly?“ a „Choval se k vám ošetřující lékař/ošetřující sestra profesionálně?“.
„Šetření je pro nás velmi důležitou zpětnou vazbou. Chtěl bych poděkovat všem zaměstnancům Fakultní nemocnice Plzeň za jejich obětavost a skvělou práci. Věřím, že FN Plzeň bude i nadále místem, kde se propojuje profesionální péče a lidský přístup,“ dodal ředitel Václav Šimánek.
Plzeňačka, která se aktivnímu psaní věnuje od roku 2017, je hybnou silou několika magazínů. Myslí především na čtenáře a aktuální témata zpracovává do jednoduché a čtivé formy.