Foto: PMDP

Tramvaje nové generace přijíždí do Plzně. Jsou tišší a plně klimatizované

Po úspěšném začlenění plně klimatizovaných trolejbusů a autobusů do vozového parku Plzeňských městských dopravních podniků se klimatizací dočkají i cestující v tramvajích. Do provozu zítra poprvé vyjedou 3 nové plně klimatizované a zcela nízkopodlažní tramvaje EVO2. Do konce letošního roku jich pak bude po Plzni jezdit celkem 9. Tramvaje slibují větší kapacitu i tišší jízdu.

Tramvaje EVO2, pro které se již stihlo vžít slangové označení „Evička“, budou nasazovány zejména na linku č. 1, kde postupně nahradí první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra (Škoda LTM 10.08). Oproti těm nabídnou více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, 100% nízkopodlažnost a klimatizaci.

tramvaj
Nové tramvaje jsou klimatizované. Foto: PMDP

„Plzeň preferuje pro cestování po městě veřejnou dopravu, a proto ji stále zlepšuje ve snaze dosáhnout toho, aby byla pro pasažéry přitažlivější a pohodlnější. Nasazení plně klimatizovaných a zcela nízkopodlažních tramvají je dalším krokem vedoucím k tomu, aby obyvatelé Plzně využívali ve větší míře než dosud nejen tramvaje, ale i autobusy a trolejbusy, které na tramvajové spoje navazují,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.

Tramvajové linky tvoří páteř dopravní infrastruktury v Plzni a přepraví okolo 40 mil. cestujících ročně“, říká Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a dodává: „Od nových tramvají očekávám, že splní narůstající požadavky cestujících na kvalitu našich služeb.“

tramvaj
Tramvaje byly dnes představeny U Zvonu. Foto: PMDP

 „Příjemnějšímu cestování určitě napomůže nový typ podvozků zajišťující tišší provoz, pohodlnější sedačky nebo odbavovací terminál akceptující bankovní karty u každých dveří,“ říká Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP, a dodává: „Tramvaje mají také nainstalované kamery napojené na kamerový systém města Plzně, které poslouží ke zvýšení bezpečnosti cestujících i jako ochrana proti vandalismu.“

Tepelný komfort cestujícím zajistí čidla, které má tramvaj umístěna ve dveřích. V případě, že čidla nezaznamenají po dobu pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tedy tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi. 

Jeden vůz z výroby společnosti Krnovské opravny a strojírny vychází na 32,75 mil. Kč a součástí dohody je také opce na dodání dalších až 7 ks tramvají do roku 2021.


 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Tipy z kalendáře akcí: