V Plzni vzniká šest nových úsekových měření rychlosti
Plzeň rozšiřuje síť úsekových měření rychlosti o šest nových míst. Do konce dubna budou instalovány nové technologie na Karlovarské, Studentské a západním obchvatu města. Cílem je zvýšit bezpečnost dopravy a zajistit dodržování povolené rychlosti. Město za instalaci a uvedení do provozu všech zařízení zaplatí necelých 8,5 milionu korun bez DPH.
„Zhotovitel již začal osazovat vybrané lokality kamerami a příslušnými senzory. Na dokončení díla má čas do konce dubna. Jde o jeden úsek na Karlovarské, dva na Studentské a tři na západním obchvatu. Na Karlovarské ve směru do centra bude navíc nasazena technologie detekující nedovolený průjezd vozidel ve vyhrazeném pruhu pro IZS a MHD. Pokud vše půjde podle plánu, začneme v květnu technologie napojovat na systémy města a testovat jejich funkčnost. Až poté můžeme nová úseková měření rychlosti spustit v ostrém provozu,“ řekl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně (SITMP).
Hlavním důvodem pro budování úsekových měření rychlosti je bezpečnější jízda vozidel ve městě a dodržování stanovené rychlosti. Všechny měřené úseky budou na začátcích a koncích označeny příčnými čarami na vozovce.
Kde budou nově úseková měření?
Karlovarská: Úsek v délce 320 metrů od čerpací stanice Shell po křižovatku s Lidickou. Podobný úsek bude měřen i v opačném směru do centra.
Studentská: Od křižovatky s Plaskou po křižovatku s Kaznějovskou ulicí v délce 338 metrů ve směru na Globus a 209 metrů ve směru do centra. V horní části Studentské pak od křižovatky s Gerskou po Krašovskou ulici. Rychlost se bude měřit vždy v obou směrech v úseku dlouhém 609 metrů.
Západní okruh: Lokalita mezi sjezdy na Chebskou a Vejprnickou v délce 1367 metrů. Dále lokalita mezi sjezdem na Chebskou a kruhovým objezdem Na Ryzlinku v délce 1832 metrů. Třetím místem pak bude úsek od kruhového objezdu Na Ryzlinku po obchodní centrum S1 v délce 455 metrů.

Technologie jsou při instalaci osazovány na sloupy veřejného osvětlení, popř. jsou budovány nové stožáry s napájením z fotovoltaických panelů. Rychlost vozidla systém vypočítává na základě několika parametrů – z délky úseku a z doby, za jakou řidič úsekem projede. Pokud je v měřeném místě křižovatka, vypočítává se průměrná rychlost vozidla i s ohledem na čas strávený na křižovatce. Jestliže řidič může s vozidlem odbočit, nemá systém dostatek informací pro vypočítání rychlosti.
V online světě je doma stejně jako v Plzni. Redakční práci v online magazínech se věnuje od roku 2005. V roce 2017 založil Plzeňoviny a od té doby denně vyhledává zajímavé informace z celého Plzeňského kraje, které rád předává dál. V současnosti vede několik online magazínů.