Z italského závodního okruhu přivezli studenti ZČU šesté místo. Kralovali v akceleraci

Od 23. do 28. července se UWB Racing Team Pilsen, tvořený 18 studenty technických fakult Západočeské univerzity v Plzni (ZČU), zúčastnil mezinárodního závodu Formula Student Italy 2019. V konkurenci dalších 42 vozů se spalovacím motorem dominovala plzeňská formule UWB06 disciplíně akcelerace, kde jasně zvítězila. V celkovém hodnocení patří studentům ZČU a jejich závodnímu vozidlu šesté místo.


„Vítězstvím v disciplíně akcelerace jsme si splnili cíl pro letošní sezonu. Je to jednoznačně náš nejcennější výsledek,“ konstatuje členka studentského týmu Kateřina Kašová. I díky tomuto výsledku získali studenti na italském okruhu Riccardo Paletti 709 bodů, o 53 více než vloni, což jim zajistilo posun z loňské sedmé příčky na letošní šestou.

studenti

V autokrosu vybojoval plzeňský studentský tým šesté místo, v závěrečném závodě na 22 km, ve kterém se hodnotí i spotřeba, se umístil na sedmém místě, a do první desítky se vešel také v disciplíně skidpad, v níž se testuje maximální boční zrychlení vozu.

„Během celého závodního víkendu vůz nepotkala žádná závažná porucha. Prováděli jsme jen běžné servisní opravy,“ říká studentka Fakulty strojní ZČU Kateřina Kašová, která se společně svými týmovými kolegy už připravuje na druhý závod letošní sezony, jímž je Formula Student Czech 2019, který se uskuteční od 13. do 17. srpna na autodromu v Mostě.

Výsledky UWB Racing Teamu Pilsen v závodě Formula Student Italy 2019

Prezentace podnikatelského plánu – 13. místo
Design – 22. místo
Výrobní náklady vozu – 24. místo
Akcelerace – 1. místo
Autokros – 6. místo
Skidpad – test max. bočního zrychlení – 10. místo
Vytrvalostní závod a spotřeba – 7. místo

CELKOVĚ – 6. místo (709 bodů)

Formule UWB06 je šestou generací závodního vozidla, které zkonstruoval tým studentů technických fakult Západočeské univerzity v Plzni – UWB Racing Team Pilsen. Letošní vozidlo má skořepinový rám z uhlíkových vláken, což přineslo zvýšení torzní tuhosti formule, zlepšení ergonomie kokpitu a celkové snížení hmotnosti vozu na rovných 200 kg. Formule je poháněna motorem Yamaha R6 se čtyřstupňovou převodovku, která umožňuje lepší využití výkonových charakteristik motoru. Za účelem celkového snížení hmotnosti studenti kompletně přepracovali všechny kompozitní díly. Nedílnou součástí výroby monopostu byl 3D tisk. Na voze je asi 20 tištěných dílů – z plastu s uhlíkovými vlákny nebo ze slitin hliníku.