Divadlo Josefa Kajetána Tyla v Plzni pozastavuje předplatné na rok 2021
Divadlo Josefa Kajetána Tyla se může pyšnit dlouholetým propracovaným systémem předplatného s více než deseti tisíci abonenty. Bohužel současná situace, kdy již podruhé v tomto roce došlo k celorepublikovému uzavření divadel, a nejistota, která panuje nejen v kulturním odvětví, přiměly divadlo pozastavit předplatné na další kalendářní rok. Prodej abonmá měl začít původně 26. října, v posunutém termínu 4. listopadu 2020.
Jarní i současné uzavření divadel se dotklo nejen naplánovaných představení, ale také omezilo provoz divadla a neumožnilo plnohodnotně zkoušet připravované inscenace. Divadlo se ocitlo v situaci, kdy ne vlastní vinou nemohlo dostát svým závazkům vůči divákům v podobě celé řady neodehraných představení. „Pro nás je zcela zásadní neztratit důvěru a opětovně nezklamat naše diváky a abonenty,“ říká ředitel divadla Martin Otava. „Bohužel nikdo z nás netuší, co bude. Proto jsme přistoupili k rozhodnutí pozastavit prodej předplatného na další rok. Samozřejmě o systém předplatného nechceme přijít a rozhodně ho nerušíme, plánujeme ho obnovit, až budeme pociťovat větší jistotu. Můžu vás ujistit, že abonenti Divadla Josefa Kajetána Tyla o své výhody, ani o peníze za neodehraná abonentní představení, rozhodně nepřijdou. Již nyní připravujeme benefity, které budou moci během roku 2021 uplatnit při nákupu vstupenek na naše představení,“ dodává.
Pro následující měsíce Divadlo J. K. Tyla připravuje program s kratší dobou předprodeje vstupenek. „V našem divadle se program běžně plánuje cca 1,5 až 2 roky předem, dramaturgie jednotlivých souborů na 3 až 5 let. Nyní je nutné, alespoň na čas, toto opustit a vytvořit nový systém, který nám poskytne větší míru flexibility. Nutná opatření chápeme, ale chceme mít provoz divadla i v této době ve svých rukou a nebýt opakovaně vydáni na milost opatřením v souvislosti s pandemií covid-19,“ vysvětluje náměstkyně ředitele Kateřina Königová. „Chtěl bych poprosit naše abonenty i všechny ostatní diváky o trpělivost a podporu, protože pro nás pro všechny je to zcela nová situace a nikdo netuší, jak dlouho budou omezení trvat. Musíme vzít v úvahu všechny aspekty tak, aby nové hrací plány byly divácky, ekonomicky, umělecky i provozně co nejoptimálnější,“ sděluje Martin Otava.
Všichni abonenti, pokud zanechali kontakt, budou o pozastavení předplatného informováni individuálně přímo z oddělení předplatného. „Rád bych všechny abonenty požádal, aby sledovali naše webové stránky, a pokud mají tu možnost, aby nám doplnili své e-mailové adresy. Rozesílání dalších dopisů je pro nás v této situaci ekonomicky obtížné,“ vyzývá abonenty divadla Martin Otava.