Zdroj obrázku: FunnyLemon / Shutterstock.com

Hyundai vede v inovacích

Když se v automobilovém světě hovoří o inovacích, znalci tuší, že kolem amerických vozů se dále řeč moc točit nebude. Stejně tak se asi často nebude skloňovat slovo Fiat nebo Dacia. Leckoho ale asi překvapí, že statisticky v tomto ohledu vedou Korejci.

Co je to J.D. Power Tech Innovation?

Zavádění inovací je jedním z odvětví, které zkoumá americká organizace J.D. Power. Její žebříčky spolehlivosti automobilů nebo spokojenosti jejich majitelů s nimi často používáme i u nás na starém kontinentu. J.D. Power Tech Innovation ovšem jednotlivé značky porovnává v tom, jak efektivně se jim daří do produkčních vozů zavádět inovace. Kdo to porovnává? Společnost získává informace přímo od majitelů automobilů. Ti přece vědí nejlépe, jestli autonomní brzdění, sledování pruhů apod. v běžném provozu skutečně funguje. Každá automobilka přitom může získat až 1000 bodů. Jak složité sbírat body do této statistiky je, asi nejlépe dokládá výsledek vítěze. Ten získal totiž celkem 643 bodů.

Výsledkem studie je mimo jiné i pojmenování nejproblematičtějších moderních technologií ve vozech. Dlouhá léta v tomto ohledu drželo smutné prvenství ovládání gesty. V letošní studii však pomyslný titul nejproblematičtější inovační technologie získaly čtečky otisků prstů.

Korea drtí konkurenci

Ptáte se, kdo že je vítězem? Název automobilky Genesis vám, pokud nejste fanoušek motorismu, asi mnoho neřekne. Jedná se o luxusní či prémiovou značku koncernu Hyundai. Čím je pro Toyotu Lexus a pro Nissan Infiniti, tím je Genesis pro Hyundai. Automobilka je to úplně nová. Vždyť první model s tímto jménem na kapotě lze koupit až od roku 2016. Dnes její nabídka čítá celkem šest modelů. Nejmenší z nich nazvaný G70 lze velikostí srovnat se Škodou Superb.

Za Genesis si zbylá místa na pomyslných stupních vítězů rozebraly další prémiové automobilky – Mercedes-Benz a Cadillac. Už čtvrté místo ale patří mainstreamovému výrobci, a to opět s Koreje. Značka Hyundai získala celkem 534 bodů, čímž převálcovala například BMW nebo Toyotu.

Velký úspěch Korejců jenom podtrhuje sesterská značka Kia. Ta na Hyundai sice 39 bodů ztratila, ovšem i to jí stačilo k získání celkového osmého místa. Kromě Hyundai ji navíc žádná mainstreamová značka také neporazila. Ty to měly skutečně těžké. Průměr všech automobilek činil 486 bodů a kromě Kii a Hyundai tuto metu překročily pouze prémiové značky.

Mezi těmi neprémiovými, které známe i z Evropy, si nejlépe vedlo Subaru. Tomu do průměru chyběly 4 body. A dále Nissan a Toyota, které od hodnoty průměry dělilo jednadvacet bodů. Ptáte se, kdo celý žebříček uzavíral? Staromilecká Mazda na chvostu s 387 body asi překvapí málokoho. V Hirošimě ale určitě nestaví auta proto, aby vítězila právě v této statistice.

Kam se poděla Tesla?

Když se ale bavíme o inovacích, člověk by čekal, že se bude hovořit o kalifornské Tesle. Tím spíš, že J.D. Power zkoumá amerických trh. Věřte, že právě Tesla by se stala vítězem celé této statistiky, ovšem zahrnuta v ní není. Neposkytla totiž organizující společnosti informace o zákaznících. Tím se připravila o post jedničky, ke kterému by jí 681 bodů bez problémů stačilo. Podobný osud potkal i švédsko-čínskou značku Polestar. Tu by 608 bodů vyneslo na bronzový stupínek.

Kde je Volkswagen, Škoda nebo Renault? V této studii byste je bohužel hledali marně. Americký trh je pro ně zapovězeným místem, a proto se v této statistice neobjevují. Jak by si stáli naši evropští koně tak můžeme jen odhadovat.


 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Tipy z kalendáře akcí: