Marketingové triky na trhu nemovitostí při výkupu nemovitosti
Prodej a nákup nemovitosti jsou obvykle dobře promyšlené činnosti. Přesto existuje prostor pro marketingové triky prodejců, kteří nám vnutí něco za cenu větší, než to skutečně má. Výkup nemovitosti není žádnou novinkou. Jedná se o proces, kdy prodávající neprodá byt konečnému kupujícímu, ale společnosti, která má úmysl prodat jej dále. Přitom jí nevadí na konečného kupujícího si počkat.
Jak to funguje?
Výkup domu nebo bytu má vcelku jednoduchý princip. Majitel nemovitosti chce svou nemovitost prodat, ale nechce dlouho čekat na kupujícího. Proto si najde společnost, která nemovitosti vykupuje. Ta ji obvykle koupí a peníze budete mít rychle k ruce. ALE! Peníze, které takto získáte, mohou tvořit jen okolo 70 % ceny hodnoty nemovitosti. To je cena, kterou musíte zaplatit za to, že své peníze získáte ihned a bez čekání.
Až 90 % hodnoty nemovitosti
A právě nyní se dostáváme k prvnímu marketingovému triku. Některé společnosti totiž uvádí, že vaši nemovitost odkoupí za hodnotu, která odpovídá 90 % ceny nemovitosti. To je ale nesmysl, protože by se to této společnosti nevyplatilo. Jak to tedy vlastně je? Ano, prodávající skutečně může dostat 90 % ceny nemovitosti, kupující společnost mu ale může účtovat nemalé poplatky spojené s prodejem a převedením nemovitosti. Takže se nakonec dostanete na stejnou hodnotu, jako byste měli, kdybyste podepsali výkup nemovitosti na nižší částku.
Pozor na poplatky
Zjistěte si, jaké činnosti vám společnosti, která vykoupí vaši nemovitost garantuje zdarma. Poplatky ohledně nemovitostí, které jsou vyjádřeny v procentech z hodnoty nemovitosti, totiž mohou být opravdu vysoké. Zjistěte si u každé společnosti, co vám nabízí, a co si budete muset zařídit sami. Není vhodné kývnout na nabídku hned první společnosti. Udělejte si průzkum trhu, než podepíšete závaznou smlouvu.