Na domažlické trati se začne jezdit po dvou kolejích

Rekonstrukce domažlické železniční trati v uzlu Plzeň, která ji rozšířila o druhou kolej i novou dvoukolejnou zastávku Skvrňany, po dvou letech končí. Zítra kolem 17 hodiny po výluce druhé koleje, při níž se odstranily provizorní stavy, na ní začne běžný provoz. Tím se podstatně zrychlí průjezd vlaků městem od Prahy do Bavorska. To byl i jeden z cílů investice, kterou sdružení firem Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební zahájilo v prosinci 2017.

Jedním z posledních milníků se minulý měsíc stalo zprovoznění 1500 metrů koleje od Jižního předměstí k nové odbočce Nová Hospoda. 

„Do Vánoc nás ještě čeká zprovoznění druhé koleje chebské trati. V lednu bude podbita první kolej a dokončeno trakční vedení a chebská trať bude definitivně dokončena,“ připomíná David Sichrovský, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ, že součástí nákladného projektu je i sousední trať na Cheb.

Celkem se v této třetí etapě postavilo a opravilo 5 mostů a 2 mosty se demontovaly, přeložila zastávka Skvrňany s novým bezbariérovým podchodem a v Domažlické ulici část silnice I/26 mimo obytnou zónu. Položilo se přes 10 kilometrů nových kolejí, na 40 kilometrů elektrických kabelů a 7300 metrů trubního vedení. A také se postavilo 1181 metrů protihlukových stěn. Celkem se odvezlo  na 200 tisíc m3 materiálů z výkopů. Nové jsou i návěstní krakorce, trakční vedení na chebské trati a sdělovací a zabezpečovací zařízení.

V dubnu 2020 třetí část modernizace nejdůležitější železniční křižovatky v regionu, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty a město Plzeň, skončí úplně. Zjara se ještě dokončí nová příjezdová komunikace do areálu Adelardis a upraví všechny přilehlé plochy, včetně bývalé ulice Domažlická a přilehlých chodníků u zastávky Skvrňany.