Katedrála sv. Bartoloměje. Foto: Petr Kutka, Plzenoviny.cz

Plzeňané jsou ke svému městu kritičtější než turisté

S návštěvou Plzně panuje všeobecně vysoká spokojenost, i proto se návštěvníci především z okolních krajů do Plzně často vrací. Pro výlet či kratší dovolenou by ji doporučilo 97 % respondentů návštěvnického průzkumu, který zrealizovala městská organizace Plzeň – TURISMUS. Pozitivně vnímají své město také místní. Vidí však prostor pro zlepšení především v oblasti bezpečnosti a čistoty města.

Z destinace, kam v minulosti dvě třetiny návštěvníků mířily ze zahraničí, se Plzeň v posledních letech stala místem, kam cestuje stále více Čechů. Ubyli hosté z Asie, postupně je nahrazují turisté z okolních zemí, Itálie nebo Španělska. Mění se nejen skladba návštěvníků, ale i jejich chování. Místo dlouhodobého plánování se rozhodují spíše na poslední chvíli.

Jak potvrdil průzkum, rodina, přátelé a známí, tedy osobní doporučení, jsou pořád hlavním informačním zdrojem při plánování dovolené. Přes 93 % Plzeňanů hodnotí Plzeň jako cíl výletu či místo dovolené nadprůměrně. Na druhou stranu na rozdíl od turistů jsou ke svému městu mnohem kritičtější. Vidí prostor pro zlepšení především v oblasti bezpečnosti a čistoty. Obě skupiny respondentů by uvítaly lepší nabídku v oblasti wellness služeb.

Křižovatka U Jána bude bezpečnější pro chodce. Úpravy vyjdou na 56 milionů korun

Návštěvníci z Čech míří do Plzně většinou na kratší výlet, zato se opakovaně vracejí. Turisté z Moravy a vzdálenějších krajů sem naopak míří na delší dobu. „Návštěvnický průzkum potvrdil to, že v popředí zájmu stojí dlouhodobě nejnavštěvovanější turistické atraktivity, jako jsou pivovar a plzeňská zoo. Nicméně je velice zajímavé, že 2/3 všech respondentů uvedly, že plánují navštívit katedrálu sv. Bartoloměje.  Z okolí Plzně je nejnavštěvovanější zřícenina hradu Radyně, kam se chystá každý čtvrtý,“ uvádí Zuzana Koubíková, ředitelka organizace Plzeň – TURISMUS.

Návštěvnického průzkumu se v průběhu letní sezóny zúčastnilo 2 500 osob, z toho třetina turistů. Zbytek respondentů tvořili místní obyvatelé. Sběr dat probíhal prostřednictvím tazatelů na turisticky exponovaných místech, dotazníky bylo možné vyplnit také samostatně online či v tištěné formě. Výsledky průzkumu budou sloužit jako jeden z podkladů při přípravě nové strategie rozvoje cestovního ruchu v Plzni.

Zdroj: Visit Plzeň

 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Tipy z kalendáře akcí: