reklamní prostor
Foto: Plzeň na kole

Výsledky 7. ročníku květnové výzvy Do práce na kole na Plzeňsku

Přesně 1065 lidí z Plzeňského kraje v květnu běhalo, chodilo nebo jezdilo do práce na kole či koloběžce v rámci 7. ročníku soutěžní kampaně DO PRÁCE NA KOLE. Výsledky v kategoriích pravidelnost týmu, výkonnost jednotlivců, nejlepší běžec/chodec a cyklozaměstnavatel roku se účastníci dozvěděli na závěrečné Cyklopárty v plzeňském DEPO2015. Vůbec nejvýkonnější cyklistkou Česka se stala soutěžící z plzeňské firmy, cyklozaměstnavatelem je Povodí Vltavy. Kampaň v Plzeňském kraji koordinuje spolek Plzeň na kole.

reklamní prostor
reklamní prostor

V Česku výzvu přijalo celkem 19 576 pracujících z 2 737 firem a institucí a 174 studentů. Celkově najezdili, nachodili a naběhali 3 610 235,6 kilometrů a teoreticky ušetřili 465,7 tun CO2. Chodci a běžci letos představovali 30 % ze všech účastníků. Vůbec nejvýkonnější cyklistkou Česka se stala Katarína Hranaiová z plzeňského týmu PEDAL IT OUT! z firmy Eurosoftware, s.r.o., která při cestách do a z práce najezdila 3 517,2 kilometrů.

Výsledky letošní kampaně byly vyhlášeny na závěrečné cyklopárty, kde vystoupilo hudební Duo Dubnička Lahoda a speciálním hostem byla Veronika Kubínová, která se věnuje orientačním závodům v horské cyklistice a je držitelkou devíti zlatých medailí z Mistrovství světa. Dalším zpestřením bylo vystoupení dětí z pohybového studia J&A. Samotné Cyklopárty předcházela veřejná cyklodílna, kde mechanici ze spolku Plzeň na kole pomáhali lidem opravovat a seřizovat kola.

Přítomní výherci si odnesli diplomy a zajímavé ceny, ze všech přítomných se losovali navíc ještě výherci dvou repasovaných kol. Do letošní kampaně se zapojily velké plzeňské firmy jako Safran Cabin CZ, Panasonic, Škoda Transportation, Plzeňský Prazdroj nebo Eurosoftware, kde soutěžilo i několik desítek zaměstnanců. Stydět se ale nemuseli ani menší firmy a instituce jako Povodí Vltavy, Vodárna Plzeň či Západočeská univerzita. Pod Plzní jezdili ale také lidé z Klatov, Domažlic, Kašperských Hor a dokonce i z Chebu, Karlových Varů a Františkových Lázní. Bylo to z důvodu, že v těchto městech nebyl lokální koordinátor a Plzeň pro ně byla nejbližší místo, kde se mohli zaregistrovat.  

reklamní prostor

„Chceme, aby více lidí v Plzni i dalších místech kraje jezdilo nejen do práce na kole. Je to způsob, jak se dá našim městům ulevit od automobilové dopravy. Lidé si také zlepší kondici a zažijí s kolegy něco nového. Mnozí nám potvrzují, že takto přijdou do práce daleko lépe naladěni a že se jim pak i lépe začíná pracovní den,“ doplňuje výhody jízdy na kole Jiří George Konečný. Kampaň byla zpestřena několika doprovodnými akcemi – Cyklosnídaní, Cyklokoupáním, Cyklodílnou a dalšími.


 

Sdílejte:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 
 



Tipy z kalendáře akcí: