4 kroky k zdravému životnímu stylu

Myslíte si, že žijete zdravým životním stylem? Většina z nás, i když občas na chvilku sejde z cesty, si jistě myslí, že si udržuje poměrně dobré zdraví dobrými (nebo alespoň dostatečnými) stravovacími návyky a fyzickou aktivitou, když se nám poštěstí cvičení zahrnout do našich uspěchaných životů. Ale stačí jen tyhle dvě věci, abychom si mohli říkat, že jsme „zdraví“?

Podle nedávné studie to vypadá, že jen velmi malé množství dospělých splňuje kritérium pro zdravý životní styl. Studii zveřejnil odborný časopis Archives of Internal Medicine. V této studii se ukázalo, že jen 3 % Američanů mají perfektní skóre ve čtyřech kritériích, které autoři považují nutné pro zdravé žití. Jen 13,8 % splnilo tři kritéria a 34,2 % splnilo jen dvě kritéria. Ženám se dařilo o něco lépe než mužům.

Mrkněte se, jak si stojíte ve čtyřech klíčových bodech životního stylu:

  • Kouříte?
  • Jste schopni si udržet zdravou váhu (BMI 18-25), nebo úspěšně hubnete, abyste dosáhli zdravé hmotnosti?
  • Jíte alespoň 5 porcí ovoce a zeleniny denně?
  • Cvičíte 30 minut a více, 5krát týdně?

Dobrou zprávou je, že tyto klíčové prvky zdravého životního stylu by pro vás neměli být ničím novým, protože se dotýkají stále zmiňovaných problémů zdraví lidí. Druhý a čtvrtý jsou základem většiny programů určených pro lepší zdraví a jde o návyky, které jsou neustále diskutovány a vyšlo o nich již spoustu článků.

Všichni ví, že kouření je špatné pro lidské zdraví. Pokud patříte mezi šťastlivce, kteří se nikdy nestali závislí na nikotinu, tak se poplácejte po zádech. A doufám, že vy kuřáci pilně pracujete na tom, abyste se svého návyku zbavili. Tento návyk je opravdu důležité nepodcenit, protože bez něj nezlepšíte zdraví jen sobě, ale i všech ve vašem okolí.

Další 4 kroky

Tyto čtyři kroky jsou sice nesporně důležité pro zdravý životní styl, ale někteří namítají, že by měly být brány v potaz i další faktory. Co by bylo na vašem seznamu?

Jen tak pro zábavu jsem vytvořila vlastní seznam 4 věcí, které přispívají k pohodě a spokojenosti s vlastním životním stylem:

  • Každodenní čištění zubů, aby byly vaše zuby a dásně čisté a bez nemocí.
  • Dobře se vyspat. Dobře odpočatí lidé si lépe poradí se stresem a také lépe zvládají své chutě na jídlo. Výzkum ukázal, že nedostatek spánku může rozhodit vaše „hormony hladu“ – a spustit tak přejídání. Alternativní produkty, jako je například CBD olej (cibdol.cz/cbd-olej), mohou právě s lepším spánkem pomoci. (Více informací)
  • Užívejte si rodinných obědů/večeří. Rodiče tak mohou sloužit jako dobré vzory, které podporují výživnější stravování a pomáhají připravit půdu pro dobrou konverzaci. Spojení s rodinou a/nebo přáteli může mít na zdravý život velký dopad.
  • Usmívejte se a smějte se nahlas několikrát denně. Smích vám pomůže vyrovnat se s nejrůznějšími životními situacemi, ze kterých byste mohli jinak lehce zešílet. Čtěte komiksy, mrkněte se na oblíbený zábavný seriál nebo si s přáteli řekněte pár vtipů.




Sdílejte článek:
Přidat na Seznam.cz

Přidejte si Plzeňoviny na domovskou stránku Seznam.cz.

 

Sdílejte článek:
Přidat na Seznam.cz